12/30/2013

Kubat'tan "Gesi Bağları'nda Dolanıyorum Yitirdim Yarimi Aman Aranıyorum" Türküsü

    12/30/2013 11:01:00 ÖS   No comments



Gesi BağlarıKubat'tan "Gesi Bağları'nda Dolanıyorum Yitirdim Yarimi Aman Aranıyorum Bir Çift Selamına Güveniyorum Gel Otur Yanıma Hallerimi Söyleyim Halimden Bilmiyor Ben O Yari Neyleyim" Türküsü Türkünün yöresi Kayseri Kaynak kişisi Ahmet Gazi Ayhan'dır Türkünün hikayesine gelince Kayseride annesi ile yasayan genc kız Kayseri iline bağlı gesi kasabasına gelin gider. O zamanın şartlarında ulaşım zor olduğu için genç kız kayseriye gidip gelemez ve annesine olan özlemi onu çok üzer kocası vurdum duymaz gamsız birisidir. Genç kızla hiç ilgilenmez kaynana ise despot ve kötü birisidir geline yapmadık eziyet bırakmaz aradan zaman geçer ve bir çocukları olur çocuğu ile avunmaya çalışır ama nafile annesine olan özlemi bir türlü dinmemiştir. Annesinden hiç haber alamadığı için cok üzülmektedir. Aylar yıllar geçer ve kötü haber gelir annesinin öldügünü ögrenen gelin üzüntüsünden gesinin güzel bagları arasında hem aglar hem de gesibagları türküsünü söyleye söyleye dolaşır durur.

seyyah1906

seyyah1906

Çeşitli haberler teknoloji haberleri sağlık haberlerinden oluşan video blogu
Ana sayfaya gitmek için →

Hiç yorum yok:
Write comments

FİKRİNİ SÖYLE

© 2014 Video blogunuz. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.